Kaiser Sport & Ortopædi tilføjer Nike som nyt brand i voksende brandportefølje.
Pressemeddelelse udgivet af Kaiser Sport & Ortopædi / Skrevet af Allan Dario, CMO / April 2025
Kaiser Sport & Ortopædi (KSO) er begejstrede for at kunne meddele, at Nike vender tilbage som en central del af brand sortimentet. Samarbejdet med Nike går langt tilbage, men blev udfaset i 2018. Nu genoptages det med fuld styrke, perfekt timet, efter en betydelig ekspansion af KSOs tilstedeværelse i Danmark.
Siden 1999 har KSO kombineret ekspertise inden for UE-fysioterapi og håndlavede ortopædiske indlæg med et bredt udvalg af løbesko toppet med markedets mest ambitiøse skorådgivning.
Med et konstant og prioriteret fokus på løberens individuelle behov før interesse for mærker, fremadstormende teknologier og trends, har KSO etableret sig som en betroet partner for løbere over hele Danmark.
Samarbejdet med Nike relanceres som en del af KSOs strategi for at styrke sin position som en multibrand løbebutik. Siden 2018 har KSO åbnet ni nye KSOhuse, der kombinerer butiksmiljøer med klinikker for UE-fysioterapi og håndlavede ortopædiske fodindlæg. På listen over byer findes bl.a. Kongens Lyngby, Odense, Aarhus og Aalborg - Jan Steinicke, ejerleder og CEO udbyder: “Det betyder, at KSO med stor geografisk styrke er rustet til at imødekomme nuværende forbrugeres forventninger om adgang til Nike - og samtidig tiltrække nye forbrugere og forbrugstyper, der aktivt søger Nike”.
"Vi har en stærk ambition om at styrke vores position i løbe-segmentet ved at tilbyde vores kunder det bedste udvalg af løbebrands krydret med vores 'mennesket-før-produktet' tilgang til rådgivning og salg," udtaler Jannich Hammer Marker, partner & COO, mens Allan Dario, CMO, tilføjer: "Nike er et velkendt navn, som vores gæster både fysisk og online genkender, søger, stoler på og efterspørger. Med dette brandsamarbejde sker en nærmest semi-automatisk organisk styrkelse af vores kommunikation og position på markedet som Danmarks førende multibrand løbebutik”.
Lancering af Nike understreger KSOs forpligtelse til at tilbyde den bedste service og rådgivning til de voksende målgruppesegmenter, og det grundlæggende engagement i at forbedre danskernes løbeoplevelse gennem rådgivning, produktudvalg, egenproducerede ortopædiske indlæg og sundhedsfaglige ydelser inden for UE-fysioterapi.
Nike lanceres online og i alle 11 KSOhuse primo maj 2025.
Kaiser Sport & Ortopædi Welcomes Nike to Its Expanding Brand Portfolio.
Published by Kaiser Sport & Ortopædi / Written by Allan Dario, CMO / April 2025
Kaiser Sport & Ortopædi (KSO) is excited to announce the return of Nike to our core product lineup. Our longstanding partnership with Nike was temporarily put on hold in 2018, but we’re delighted to revive it, perfectly timed alongside our significant expansion across Denmark.
Since 1999, KSO has combined lower extremity physiotherapy with handcrafted orthopedic insoles and an extensive lineup of running shoes, all complemented by the industry’s most ambitious shoe advisory service.
With an unwavering focus on meeting the unique needs of runners - prioritizing their individual preferences ahead of brand trends or emerging technologies - KSO has solidified its reputation as a trusted partner for running enthusiasts throughout Denmark.
This renewed collaboration with Nike aligns perfectly with our strategy to enhance our status as a multi-brand running store. In the last few years, KSO has launched nine new locations, expertly merging retail environments with specialized clinics for lower extremity physiotherapy and handcrafted orthopedic insoles. Our new locations include cities like Kongens Lyngby, Odense, Aarhus, and Aalborg. As Jan Steinicke, owner and CEO, puts it: “This positions KSO with remarkable geographical strength, perfectly equipped to meet consumer expectations for Nike access, while also appealing to new customers and demographics eager to engage with the brand.”
Jannich Hammer Marker, partner & COO, emphasizes: "We are committed to solidifying our presence in the running segment by offering the best selection of brands paired with our 'human before product' advisory approach." Meanwhile, CMO Allan Dario remarks, "Nike is a household name that our customers recognize, seek, trust, and desire both in-store and online. This partnership will organically elevate the communication and the position as the leading multi-brand running retailer in Denmark.”
The launch of Nike represents KSO's commitment to delivering exceptional service and expert advice to the growing audience segments, alongside our dedication to improving the running experience for all Danes through tailored recommendations, curated product offerings, custom orthopedic insoles, and professional lower extremity physiotherapy services.
Nike will officially launch online and in all 11 KSO locations in early May 2025.
Kontakt: web@kaiersport.dk / allan dario